sunnuntai 11. tammikuuta 2009

kahvia.

Vedenkeitin -ongelman vierelle on noussut uuden kahvinkeittimen löytäminen. Tässä on aivan sama ongelma kuin vesiversioidenkin kanssa; ne ovat pirun rumia.
Gigantissa joulun jälkeen käydessä kuitenkin löysin yhden ehdokkaan, Moccamasterin. Olen aina pitänyt niitä kaameina, mutta valkoisena se kolahti. Siinä on sellaista fiftarityyliä ja väreiltään sopisi kuin nappi tänne keittiöön.
Olen kauheesti yrittänyt udella toimiiko tuo keitin niin paljon paremmin kuin luvataan; tuleeko suodatinkahvista parempaa vai ei. Ristiriitaista tietoa olen saanut, joten ihan heti en kirmaa kauppaan ostamaan.



Kuva vielä vanhasta keittimestä. On kaikille varmaan selvää että päivitystä kaivataan!
[olen ostanut tämän 17 -vuotiaana, oli se silloin olevinaan hieno]



Moccamaster

4 kommenttia:

Tiivi kirjoitti...

Heh. Meille pukki toi Moccamasterin, mutta en voi sietää sitä oli väri mikä tahansa. Meni siis myyntiin ;)

-T kirjoitti...

Parempaakaan en ole löytänyt, uskokaa vaan, etsitty on :D
Ja jos suodatinkahvista oikeasti tulee tuolla hiukankaan parempaa, niin sitten se voittaa.

Ehkä mun silmä vaan on alkanut tottumaan noihin :P

Tia kirjoitti...

Minun mielestä Moccamaster on hieno ja se valmistaa tosi hyvää kahvia.

Meilläkin on varastossa Moccamaster. Käytettiin sitä aikaisemmin, mutta nyt meillä on kahvikone ja juodaan nykyisin vain cappuccinoja. Silloin kun tulee paljon vieraita Moccamaster otetaan esiin, koska sillä saa kahvia valmistettuja nopeasti ison määrän.

Pahalapsi kirjoitti...

Heheh! Teilläkin päivitystä kahvinkeittimissä. :) Ite ostin moccamasterin thermo mallin meidän edellisen viiden markan philipsin tilalle, ja pakko myöntää että kannatti. Ei sitä mastereiden kahvia ihan turhaan kehuta! Ja keitin on ihan nättikin.